Konflikten

Min mobils skærm er ved at blive sort

Min mobil, der er mindre end en måned gammel, har fået en sort plet i hjørnet af skærmen som langsom breder sig. Jeg har tabt den ikke par gange, men ikke noget, der har været voldsommere end hvad andre mobiler har kunnet tåle. Den har desuden cover på – hvad de andre mobiler ikke har haft.

Derfor synes jeg jo, at den brude kunne tåle det, og derfor kan det da godt irritere mig, at jeg har giver over 4000 kr. for noget der smadres så let. I sær når enhver mobilproducent jo må vise, at lige præcis en mobil ud af alt, børe være noget der er lavet til at holde bare nogenlunde, da det er så essentiel del af alle menneskers hverdag i det 21. århundrede.

Derfor synes jeg jo også, at jeg bør kunne gå ned til butikken jeg fik den i, og kræve pengene tilbage eller at de fikser den gratis. Det er ikke fordi det nødvendigvis er dyrt, at få fikset skærmen som sådan, iRepair har fx meget billige priser og arbejder hurtigt. Men det er en princip-sag.

Der burde være nogle månederes forsikring på telefonen ved købet. Jeg ved godt at det kan man vælge til, ved mange af forhandlerne, men det burde bare indgå i prisen.

Der ligger også det problem i det, at jeg ikke har en kinamands chance for at vide, hvad der e galt med den. En ven der kiggede på den sagde at det lignede en vandskade, og hvis det er det, så er der ikke noget at gøre. Så er telefonen bare smadret. Det reparerer man ikke på.

Men uanset hvad, så ville jeg ikke kunne bevise at det er kommet af stød og ikke af vand. De kan jo bilde mig Hvad som helst ind nede i butikken. Og skal jeg ud og have den undersøgt af en ekstern, koster det jo alligevel de penge, som jeg ville have smidt efter det, hvis jeg selv skulle reparere den.

Scroll To Top